Bye Bye Diesel. From Europe with Love

Written by on 17th mai 2018

Unul dintre cei mai mari producători auto din lume a anunțat producerea inevitabilului!

Bye Bye Diesel! From Europe with love!

Volvo Cars a anunțat ca viitorul sau model sedan S60, care va fi lansat in următoarele săptămâni va fi primul model Volvo care nu va avea opțiunea de a fi cumpărat cu motorizare diesel. Conform celor citate de Bloomsberg, compania din Gothenburg – Suedia, va produce noul S60 in variantele de motorizare cu alimentare pe benzina tip mild hybrid, plug-in hybrid PHEV si full electric.

 

Intenția clară a Volvo Cars de a se desprinde de era diesel, a fost reflectată şi de declarațiile conducătorului companiei, Mr. Håkan Samuelsson – Președinte & CEO al Volvo Cars, care a declarat următoarele:

Viitorul Volvo Cars este electric. Nu dorim să continuăm dezvoltarea unei noi generații de motoare diesel. Intenția noastră este să înlocuim modelele Volvo care au în prezent motor pe combustie internă cu versiuni hybrid pe bază de benzină. Aceasta acțiune reprezintã opțiunea de tranziție spre electrificarea totală a motoarelor noastre. Noul Volvo S60 reprezintã următoarea etapă în susținerea acestui angajament.

În luna Aprilie 2018, la Beijing Auto Show, compania Volvo Cars a confirmat faptul că obiectivul principal este acela de a dezvolta motoarele electrice prin stabilirea unui obiectiv strategic de vânzări în ceea ce privește atingerea unui procent de 50% de motoare electrice vândute din vânzările globale ale companiei, pana in 2025.

Si alți producători auto de talie mondială par să renunțe la motorizările diesel. Desigur, trecerea spre segmentul motoarelor electrice, fie ca vorbim de full electric sau hybrid, se va face treptat, dat fiind faptul că există încă în fabricație autovehicule care au în oferta de motorizare variante diesel.

Motorizările diesel din totalul vânzărilor Volvo Cars se situează momentan la un nivel destul de ridicat. Conform datelor publicate, segmentul diesel în portofoliul Volvo deține încă o pondere importanta de peste 70% din totalul motorizărilor vândute. Comparativ, ca urmare a faptului ca cererea  pentru motorizarea diesel se afla într-un declin accentuat pe piețele europene vestice, producătorii auto Toyota Motor şi Nissan Motor au anunțat că din totalul vânzărilor, motorizările diesel nu au depășit 10 % pe aceste piețe auto. Declinul puternic al vânzării de motorizare diesel îşi are originile în scandalul „Dieselgate” generat de către Volkswagen în Septembrie 2015, la început pe piața din Statele Unite ale Americii şi ulterior în Europa şi restul lumii.

Conform datelor oficiale publicate de către Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), vânzările de autovehicule “Green” se situează pe un trend puternic ascendent.

După primele două luni din 2018, acestea au o pondere de 2,4% din totalul vânzărilor auto din piață. Volumele încă nu sunt semnificative însă trebuie remarcata evoluția vânzărilor pe acest segment. Creșterea a fost de 731,6 % (8,5 ori volumul de anul trecut) pentru segmentul full electric şi de 14,1% pe segmentul hybrid.

Interesul din ce în ce mai ridicat al clienților pentru această categorie de autoturisme nu mai poate fi neglijat. Trendul este unul semnificativ ascendent iar acest lucru ar trebui sa le dea de gândit autorităților din România în a construi încă de acum infrastructura necesara acestui tip de autovehicule.

Europa este pe drumul schimbării şi pune deja în practică strategia sa de dezvoltare a infrastructurii dedicate acestor autovehicule. Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că aceasta schimbare se manifestă deja în mare parte dintre capitalele si orașele europene, autoritățile anunțând faptul că se pregătesc să interzică motorizările diesel, începând cu 2020.

Şi România trebuie să își configureze o strategie clară privind susținerea şi dezvoltarea acestui segment de autovehicule, atât în ceea ce privește infrastructura aferentă cat şi susținerea procesului de vânzări pe aceasta categorie.

Așa că vă invit să ne gândim din ce în ce mai des la viitoarele noastre mașini „verzi”.

Let’s go green România !

Volvo S60 . 2019

 

Si nu uitați:

  1. Drive safe or stay home!
  2. Nu conduceți mai repede decât poate îngerul vostru sa zboare.

Reader's opinions
  1. LKtric Driver   On   31st mai 2018 at 11:27 am

    Este interesant de vazut cum se vor pregati producatorii de autovehicule din Romania in fata provocarii motoarelor „green”! Cum va fi cand vom avea o Dacie Logan (sau alt model) cu motor electric produs in serie de uzina de la Colibasi?

    • Mr CeeJay   On   31st mai 2018 at 11:34 am

      Da. Asta este o intrebare interesanta. Autovehiculul electric by Dacia si/sau Ford cred ca va avea cerere. Evident, eco tichetul green va cantari mult. Probabil ca nu va fi hazardat sa ne gandim la un pret total de 20000 euro.
      Personal sustin productia unui vehicul electric de serie produs in Romania. Asta va forta atat dezvoltarea infrastructurii dedicate cat si crearea unor noi locuri de munca, ca sa nu vorbim de taxele si impozitele pe care fabricantii auto le vor achita bugetului de stat si local.
      Pe scurt, Doamne ajuta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Republlika Online

Current track
TITLE
ARTIST